Direktionen och beslutsmeddelanden
Palvelukeskus Helsinkis högsta beslutsfattande organ fungerar som affärsverkets direktion.
Direktionen har 5 ledamöter, som alla har en personlig ersättare.
Direktionen väljs för en mandatperiod på två år av stadsstyrelsen, som även utser direktionens ordförande och vice ordförande.
Medlemmar och ersättare till Palvelukeskus Helsinkis direktionen, framtida mötestider samt beslutsmeddelanden kan hittas på Helsinginfors stads webbplats.
(Länk leder till extern tjänst)
Affärsverkets direktionens uppgifter
- Beslutar om den högsta nivån i affärsverkets organisation
- Beslutar om anställning för tjänster direkt under affärsverkets chef
- Beslutar om resultatbudget och verksamhetsplan för dess underordnade affärsverk, som innehåller budgetbaserade resultatmål, nödvändiga åtgärder och resurser samt verksamhetens intäkter och utgifter
- Beslutar om affärsverksspecifika bokslutsuppgifter som kan förenas med stadens bokslut
- Beslutar om nyttighets- och nyttighetsgruppsspecifika avskrivningstider inom ramen för den avskrivningsplan som stadsfullmäktige godkänt
- Godkänner affärsverkens beskrivning av intern kontroll och riskhantering.
Ledningsgruppen
I ledningsgruppen för Palvelukeskus Helsinki ingår verkställande direktör som ordförande, enhetscheferna och företrädare för personalen. Ledningsgruppen ansvarar tillsammans med verkställande direktören för affärsverkets operativa verksamhet.
År 2023 bildas ledningsgruppen av:
Uppgift | Ledamot |
---|---|
Verkställande direktör | Minna Hoffström ordf. |
Multiservice, enhetschef | Aulikki Johansson |
Telefon- och välbefinnandetjänster, enhetschef | Risto Paavola |
Ekonomi- och förvaltningstjänster, enhetschef | Ulla Vuolle |
Kontaktperson, Jyty | Mervi Romppanen |